Blinkering adviseert en begeleidt organisaties in de creatieve industrie bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en de opschaling daarvan.
“Blinkering”:
– een uitgekiende mediastrategie voor een reclamecampagne;
– aan- en uitgaan van waarschuwingslichten.
Uitgekiend en oplettend zijn daarmee de kernbegrippen van de dienstverlening van Blinkering.

In de nieuw vormgegeven Adformatie van 14 juni (geen vooruitgang overigens) staat een artikel over het onderscheid tussen redactie en commercie. Aanleiding vormde het gast-hoofdredacteurschap van Piet Hein Eek bij DeLUXE, de lifestyle-bijlage van nieuwstitel NRC Handelsblad, en de aanbieding van een van zijn werken in de webwinkel van NRC in diezelfde periode. Schaamteloze tendens, vroeg het vakblad zich af?
Adformatie-redacteur Roderick Mirande deed een rondje langs de velden of dergelijke koppelingen tussen redactie en commercie wel kunnen, en deed ook mijn deur aan. Leuk gesprek - en natuurlijk kwam er maar slechts 1 one-liner uiteindelijk in zijn artikel terecht; gelukkig wel als uitsmijter.