Blinkering adviseert en begeleidt organisaties in de creatieve industrie bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en de opschaling daarvan.
“Blinkering”:
– een uitgekiende mediastrategie voor een reclamecampagne;
– aan- en uitgaan van waarschuwingslichten.
Uitgekiend en oplettend zijn daarmee de kernbegrippen van de dienstverlening van Blinkering.
Dataproducties van jonge talenten
In de tweede editie van het IMPACT-programma van Media Perspectives is een groep van 13 jonge journalisten van start gegaan, die zich een aantal kneepjes van onderzoeksjournalistiek eigen willen maken. De afgelopen 10 weken mocht ik ze begeleiden bij hun eerste dataproductie, die half juni live is gegaan. Hun artikelen zijn ook heel goed opgepikt door andere media. Wat hebben ze precies gedaan?

Op werkbezoek bij H-FARM
Begin april was ik te gast bij H-Farm, een prachtige innovatiehub vlakbij Venetië. Meer dan 50 hectare groot, en verspreid over verschillende boerderijen, paviljoens en verbouwde graansilo’s begeleiden oprichters Maurizio en Riccardo met hun team van consultants en creatieven grote merken bij hun strategische innovaties.
Onder andere Adidas, Audi en Gucci hebben er hun eigen paviljoen gekocht dat ze gebruiken voor heidagen met ‘the board’. Er zitten meerdere scale-ups die ze hebben geholpen bij het vinden van investeerders, en natuurlijk er is een hippe kantine met genoeg vegan food. En lekker weer.

De laatste column in Broadcast Magazine, dag 5:
Vandaag is het D-day: de eerste selectiedag van ons Talent Development Programma 2018/2019. Er moeten nog 75 ballonnen opgeblazen worden, het laatste presentatiescherm is net uitgeladen uit de auto en de vloer is nog een keertje extra gezogen. En dan zijn we helemaal klaar voor de start.