Blinkering adviseert en begeleidt organisaties in de creatieve industrie bij het ontwikkelen van nieuwe diensten en de opschaling daarvan.
“Blinkering”:
– een uitgekiende mediastrategie voor een reclamecampagne;
– aan- en uitgaan van waarschuwingslichten.
Uitgekiend en oplettend zijn daarmee de kernbegrippen van de dienstverlening van Blinkering.

29 mei 2017
Op donderdag 8 juni organiseer ik bij iMMovator een middag over internationaal zakendoen in de VS. Denk je dat jouw markt daar ook zit, meld je dan snel aan voor deze gratis workshop met tips & tricks en do's & don'ts van ervaren media-ondernemers Mediamonks en 24i.

14 december 2016
Het toonaangevende festival South by South West (SXSW) kleurt volgend jaar nog een beetje meer oranje. In Austin wordt op 12 maart 2017 “New Dutch Wave” gelanceerd, wat o.a. bestaat uit ‘Take Over House’ waar de Nederlandse creatieve Industrie een eigen podium krijgt. Het ‘Take Over House’ is een aanvulling op de reguliere deelname van Nederlandse partijen aan SXSW. Startup Envoy ZKH Prins Constantijn zal het Take Over House openen. Van 12 tot en met 15 maart is er ruim baan voor Nederlandse interactieve media, tech, film en muziek. Ik ben gevraagd de curatie van de Nederlandse programmering op me te nemen.

26 juli 2016
Als afsluiting van Growing Games heeft een viertal auteurs white papers geschreven over mogelijke groeimodellen voor applied game-bedrijven en hun games. De inleiding is door mij verzorgd.
Deze bundel van vier white papers vormt een onderdeel van de activiteiten van Growing Games, een stimuleringsprogramma (2014-2016) om de markt voor applied games te vergroten. Ze zijn gericht op zowel (startende) gamebedrijven als potentiële opdrachtgevers die ‘iets met een game willen doen’. De white papers geven handvatten om met elkaar samen te werken, maar ook haarscherpe analyses van de kansen en belemmeringen om succesvol op te schalen als applied gamestudio en gamesector als geheel.